تقویت صمیمیت بین زوجین یک شبه حاصل نمی شود. اگر می خواهید با همسر خود رابطه صمیمی تر داشته باشید حتماً ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید و به تمامی راهکارهای ارائه شده در مقاله حاضر توجه نمائید و به تمرین و تکرار بپردازید. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را عنوان کنیم که شما عزیزان می توانید با انجام دادن آنها صمیمیت بین خود و همسرتان را افزایش دهید.

 

ابتدا بیائید تعریف اصلی صمیمیت را با هم مرور کنیم.  صمیمیت چیست؟  صمیمیت یعنی رابطه عاطفی که در آن دو طرف از این که با هم هستند احساس راحتی ، آرامش و خوشحالی دارند و در صورت دوری از هم دلتنگ میشوند و زمانی هم که در کنار هم هستند  به نیازهای روانی همدیگر توجه کامل دارند و زمانیکه از زوج های با روابط صمیمانه صحبت می کنیم منظورمان زوج‌هایی است که همدیگر را همانطور که هستند دوست دارند و سعی می‌کنند نسبت به عیب ها و اشتباهات همدیگر گذشت داشته باشند و از هم حمایت کنند.

 

راهکارهای افزایش صمیمیت زوجین

  • توجه به نیازهای همسر

اگر می خواهید همسرتان را خوشحال کنید، به نیازهای او توجه کنید برای مردان اصلی ترین نیاز ها شامل: ارضای جنسی، همراهی در تفریحات، جذابیت جسمانی، تحسین و حمایت خانوادگی مهم است.  و نیاز زنان شامل: محبت ،صداقت ،حمایت مالی، تعهد خانوادگی و گفت و گو اولویت دارد. ازدواج قرارداد توجه است قراردادی بین دو زوج برای توجه به نیازهای یکدیگر لذا زوجین موظفند با آگاهی از اولویت بندی نیازهای همدیگر توجه بجا و درست را به هم هدیه دهند.

  • خودخواه نباشید

از انجام کارهایی که باعث می‌شود تا  رابطه عاطفی شما و همسرتان کمرنگ شود بپرهیزید این کارها می تواند شامل قضاوت های نابجا، رفتارهای آزاردهنده، گرایشهای خودخواهانه، عصبانی شدن، بی صداقتی و … باشد پس از همسر خود در برابر گرایش های خودخواهانه خود محافظت کنید.

  • اتاق فکر تشکیل دهید

شما می توانید ساعات معینی از روز را در مکانی که مورد دلخواهتان است باهم بنشینید و درباره مسائل مختلف با هم برنامه ریزی و تصمیم گیری نمائید. زیرا این همفکری موجب می شود تا میزان صمیمیت بین زوجین بیشتر شود. اگر تصمیم گیری درباره مسائل خانواده و… به صورت یک جانبه از طرف یکی از زوجین صورت گیرد می تواند به مرور زمان موجب بی مهری و انزوا و در نهایت فاصله بین زوجین شود.

  • فیلم عروسی تان را ببینید

مرور خاطرات و اتفاقات خوشایند گذشته باعث می شود صمیمیتتان بیشتر شود زیرا با مرور خاطرات گذشته به این نتیجه خواهید رسید که روزی همسرتان بالاترین اولویت زندگیتان بوده است لذا هیچ چیزی به اندازه کنار هم بودن اهمیت ندارد.

  • کنار هم باشید

منظور از کنار هم بودن یعنی احترام گذاشتن، محبت کردن، هم دل بودن، نشکستن حرمت ها و برای همدل بودن در قدم اول باید خود را جای همسرتان بگذارید و احساسات، مشکلات، دغدغه‌ها و نیازهای او را از زاویه دید او نگاه کنید و در قدم بعدی با او به گونه ای رفتار کنید که دوست دارید اگر جای او بودید با شما رفتار می شد.

  • عینکتان را عوض کنید

به جای بیان کردن نقاط ضعف و عادات بد همسر خود زحمت ها ، خوبی ها و محبت های او را بیان کنید و سعی کنید روحیه قدردانی و سپاس گذاری را با فکر کردن به زحمت ها و فداکاری های همسرتان در خود تقویت کنید.

  • عدالت داشته باشید

هر زمان بین شما و همسرتان مشکلی پیش بیاید ، صادقانه صحبت کنید و مشکلاتی را که شما خود مسبب آن بوده اید را قبول کنید، در این صورت به همسر خود این شهامت را خواهید داد او نیز سهم خود را از مشکل پیش آمده بیان کند و از هم معذرت خواهی کنید همین عبارت “منو ببخش” خود راهی است برای افزایش صمیمیت بین زوجین.

 

مرکز مشاوره و روانشناسی اسلامی آیه در تمامی زمینه ها از جمله مشاوره پیش از ازدواج، کارگاه تخصصی مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره فردی، زوج درمانی، طرحواره درمانگری، اختلالات، تربیت فرزند، کارگاه تخصصی مهارت های فرزند پروری ، مشاوره کودک و نوجوان، فرزندپروری، مشاوره تحصیلی و… آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد؛ لذا شما همراهان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس اینترنتی مرکز مشاوره آیه و یا شبکه اجتماعی اینستاگرام یا کانال ایتا مرکز مراجعه نمائید.